Kurs ma na celu dostarczenie podstawowej wiedzy z zakresu korzystania z badań społecznych w codziennej pracy w samorządach i jednostkach im podlegających. Znajomość terminologii, metod i korzyści płynących z prawidłowo prowadzonego procesu badawczego pozwoli uniknąć pułapek czyhających podczas zamawiania i realizowania tego typu usług. Poznanie pełnego potencjału badań wzmocni jakość współtworzonych przez uczestników kursu: pomysłów, projektów i strategii.
Program szkolenia:
Podstawowe pojęcia
- Żargon branżowy, czyli (nie)trudne słówka i ich prawdziwe znaczenie.
- Rodzaje badań: ilościowe vs jakościowe. Słabe i mocne strony. Ceny, zastosowanie i praktyka krajowa.
- Metody, techniki, narzędzia – przegląd możliwości leżących w zasięgu ręki.
Badania wykorzystywane podczas zarządzania marką miejsc
- Przedstawienie korzyści niesionych przez wiarygodne wyniki.
- Eksploracja, opis, wyjaśnianie. Prezentacja trzech sposobów podejścia do badanych problemów.
- Ciekawe sposoby na prezentowanie wyników.
Jak pracować z firmą badawczą i na co zwracać uwagę
- Specyfika zleceń badawczych.
- Środki zaradcze na trudności i nieścisłości podczas realizacji usługi.
- Zakres badań – dlaczego więcej nie znaczy lepiej?
Rewolucja technologiczna w badaniach społecznych
- Co respondent mówi, co respondent myśli, co respondent czuje – deklaracje kontra rzeczywistość podczas zbierania danych.
- Mierzenie fal mózgowych i śledzenie ruchu oczu – pokaz aparatury mierzącej nieświadome reakcje.